5 rzeczy, na które należy zwrócić uwagę projektując ulotki reklamowe

Firmy korzystają z różnych form reklamy. Wśród nich są także ulotki. Ulotka to wciąż niezwykle skuteczna forma reklamy. Jednak, aby tak było musi być ona właściwie zaprojektowana. Oto kilka rad jak zaprojektować ulotkę, aby sprzedawała.

Po co ulotka?

Pierwsze pytanie jakie należy sobie zadać brzmi: po co mi ulotka reklamowa? Odpowiedź na to pytanie będzie miała bezpośredni wpływ na wygląd oraz treść projektowanej ulotki. Najważniejsze, aby odpowiedź ta była jak najbardziej konkretna. Wszystko dlatego, gdyż na ulotce powinny znaleźć się tylko najważniejsze informacje.

Grupa docelowa

Kolejnym krokiem jest określenie grupy docelowej, do której ma trafić przekaz reklamowy z ulotki. Ulotka nigdy nie trafi do wszystkich. Dlatego określenie grupy docelowej jest tak ważne. Inaczej bowiem zaprojektowana będzie ulotka kierowana np. do ludzi młodych, a inaczej do ludzi starszych.

Zdjęcia i ilustracje

Wybór zdjęć jest niezwykle ważny. Muszą być to zdjęcia, której przykują uwagę odbiorcy. Jednak ze zdjęciami trzeba także uważać. Innymi słowy nie można z nimi przesadzić, aby fotografie nie przysłoniły najważniejszego przekazu ulotki.

Format ulotki

Niezwykle ważną kwestią jest także format ulotki. To jaki format zostanie wybrany zależy od tego do kogo ulotka ma być kierowana i w jaki sposób będzie dystrybuowana. Do wyboru mamy wiele formatów standardowych. Jednak jeśli klient jest szczególny ulotkę można przygotować w formacie niestandardowym.

Papier

Format ulotki to jedno, a drugie to papier na jakim będzie drukowana. Aby ulotka szybko się nie zniszczyła musi być o papier o wysokiej jakości i odpowiedniej gramaturze.

Tekst

Projektowanie ulotki reklamowej łączy się oczywiście z naniesieniem treści. Być może dla wielu to banał, ale ten błąd zdarza się na wielu ulotkach. Chodzi mianowicie o literówki. Projektując ulotkę tekst należy sprawdzić i przeczytać kilka razy. Wszystko po to, aby uniknąć kompromitacji.

Tworząc ulotkę reklamową zawsze należy brać pod uwagę powyższe zasady. Dzięki temu będziemy mieć pewność, że zaprojektowana ulotka spełni swoje cele.

Ulotki reklamowe Kraków

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

dwanaście − jedenaście =