Bo katalog musi być poprawny

Pewnie wielu pozycjonerów korzysta nadal z przestarzałych katalogów stron WWW. Jest to rozwiązanie na tyle popularne i często wykorzystywane, że aż bezsensowne. Dlaczego? Odpowiedź jest prosta – większość „katalogów” to bezwartościowe spamiarki stron, które mogą nam jedynie zaszkodzić. Ale czy to oznacza, że trzeba zniwelować do minimum używanie katalogów stron?

Nie! To oznacza, że musimy zacząć myśleć podczas katalogowania naszej witryny. Obecnie wiele jest katalogów, które zachowują jednolitą kategorię np. Internet. Takie katalogi nazywamy katalogami tematycznymi. Zwykle dają one naszej stronie większą moc, gdyż cały content nawiązuje do innej tematyki, przez co siła linku z takiego katalogu wzrasta kilkukrotnie.

Obecnie coraz popularniejsze są także katalogi firmowe, które zrzeszają strony firmowe. Najczęstsza tematyka tych stron to budownictwo. Takie katalogi nie zawsze są tematyczne, jednak częściej są moderowane, przeglądane i poprawiane, niż zwykłe katalogi ogólnotematyczne.

Obecnie trudno znaleźć jest dobre katalogi stron, które będą pasowały do tematyki naszej witryny. Obecnie jednym z najpopularniejszych tematów na katalogi jest Zdrowie i uroda. Z jednej strony to dobrze, bo powstają katalogi tematyczne, jednak z drugiej strony za mało jest katalogów o innych tematach.

Jeśli chcemy katalogować stronę musimy starannie wybrać katalogi. Domyślna skórka, dużo linków wychodzących, sporo nie zaindeksowanych podstron i niezaakceptowanych wpisów – to główne czynniki, które powinny odpychać nas od złych katalogów.