Dobre katalogi i precle

Pozycjonowanie stron internetowych to wyścig, w którym liczy się każdy link, każde działanie i każde słowo. Niemal od początku pozycjonowaniu stron towarzyszyły katalogi stron, a od niedawna coraz większą popularność zdobywają katalogi typu pressel page, pieszczotliwie zwane preclami. Jednak bez sensu będzie pisać artykuł nie wiedząc czym różnią się te dwa sposoby na pozycjonowanie.

Katalogi to strony, które zrzeszają w sobie strony internetowe. Jedyne co musimy zrobić, to zgłosić naszą stronę do katalogu, wpisać tytuł, opis i słowa kluczowe i oczekiwać na akceptację moderatora. Dobry katalog stron jest stawiany na bardzo starych domenach, o wysokim wskaźniku PageRank i z ogromną ilością linków przychodzących. Takie katalogi, często płatne, mają ogromną moc pozycjonerską.

Precle to bardziej rozbudowane katalogi. Aby dodać stronę do precla musimy napisać najpierw napisać artykuł, do jego treści wpleść kilka (najczęściej trzy) linki i oczekiwać na akceptację moderatora. Dobry precel niczym nie różni się od normalnych stron internetowych, a często dodatkowo niosą wymierną korzyść dla czytelnika. Największą moc mają precle moderowane i tematyczne, lub precle zamknięte.

Każdy pozycjoner ma swój spis dobrych katalogów, lub precli. Dobrze jest zrobić sobie, lub kupić taką bazę danych o katalogach. Jeśli nie stać nas na zakup takiego spisu, jesteśmy zdani na spisy katalogów, które są ogólnodostępne. Jednak pamiętaj: jeśli Google dobierze się do takiego spisu katalogów, może pobanować naprawdę ogromną ich ilość.