Jakie są rodzaje opakowań jednostkowych?

Opakowanie to przedmiot o określonej konstrukcji, którego głównym celem jest zabezpieczenie danego produktu przed zniszczeniem. Zniszczenia często mają miejsce podczas transportu lub przechowywania produktów. Współcześnie opakowania pełnią też rolę marketingową. Zawarte na nich etykiety mają zainteresować potencjalnego klienta i zachęcić go do zakupu.

Czym są opakowania jednostkowe?

Opakowania jednostkowe to jeden z rodzajów opakowań służących do zabezpieczania i przekazywania danych produktów w sposób bezpośredni użytkownikowi. Cena takiego opakowania jest już wliczona w cenę całego produktu. Opakowanie jednostkowe w dzisiejszych czasach decyduje w dużym stopniu o tym, czy dany produkt zostanie kupiony przez potencjalnego klienta. Dlatego też tak ważnym elementem jest odpowiedni projekt i dobre wykonanie opakowania. Na szczęście ogólnodostępne są specjalistyczne drukarnie, w których można zamówić indywidualny projekt i wykonanie opakowania tak, aby było ono elementem zachęcającym i spełniającym wizualne oczekiwania klientów. Przyciągające uwagę opakowanie jednostkowe jest kluczem do sukcesu sprzedaży.

Rodzaje opakowań jednostkowych.

Opakowania jednostkowe najprościej jest podzielić ze względu na materiał, z jakiego są wykonane. Zgodnie z tym kryterium można wyróżnić:

  1. opakowania drewniane – skrzynki, kosze, pojemniki,
  2. opakowania metalowe – puszki, beczki, wiadra,
  3. opakowania kartonowe – kartony, tektura, sklejka,
  4. opakowania szklane – butelki, słoiki, ampułki,
  5. opakowania z tworzyw sztucznych – torby, worki, folia,
  6. opakowania z tkanin – worki jutowe, lniane i wiskoza.

Opakowanie jednostkowe – funkcje.

Zgodnie z regułami towaroznawstwa opakowania jednostkowe pełnią trzy podstawowe funkcje. Pierwszą jest funkcja techniczna, dzięki której opakowania chronią produkty przed zniszczeniem. Drugą jest funkcja ekonomiczna, która obejmuje relację kosztów wytworzenia opakowania i wytworzenia towaru. Natomiast trzecią jest funkcja marketingowa, dzięki której opakowanie ma zachęcić do zakupu.

Opakowanie jednostkowe we współczesnym świecie to tak zwany „cichy sprzedawca”. Dobrze przemyślany, interesujący projekt opakowania i jego nienaganne wykonanie na pewno będą elementem poprawiającym sprzedaż.

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

7 − trzy =