Pozycjonowanie stron internetowych

Wiele osób korzystających z Internetu chciałoby mieć własną stronę internetową ale nie wiele osób zdaje sobie sprawę jak kosztowne i/lub czasochłonne jest stworzenie własnej strony, dopracowanie każdego szczegółu, wypromowanie oraz pozycjonowanie własnej witryny. Pozycjonowanie stron internetowych to nic innego jak podniesienie witryny internetowej w wynikach wyszukiwań w danej wyszukiwarce internetowej (na przykład Google) poprzez wykonanie pewnych czynności.

Pierwszym krokiem jest optymalizacja naszej strony czyli stworzenie optymalnego oraz czystego kodu naszej strony czy stworzenie dobrego linkowania wewnętrznego. Ważną o ile nie najważniejszą czynnością w pozycjonowanie jest pozyskiwanie odnośników prowadzących do naszej strony.

Ważną rzeczą jest aby domena, na której znajduje się link do naszej witryny była jak najstarsza, prowadziło do niej jak najwięcej linków oraz miała jak największą liczbę zaindeksowanych stron w wyszukiwarce. Zatem jak pozyskać linki do naszej strony? Istnieją trzy sposoby.

  • Pierwszy z nich to linkowanie naturalne. Polega to na linkowaniu do naszej witryny w sposób naturalny czyli bez naszego udziału. Osoby, którym spodobała się nasza witryna, coś wnosi do Internetu czy są na niej cenne informacje ? linkują ją sami na własnych stronach, forach czy blogach.
  • Drugi sposób to katalogowanie stron. W sieci możemy znaleźć multum katalogów stron, które są zbiorem stron internetowych i każdy może dodać własną stronę do katalogu.
  • Trzecim i najlepszym (według mojej subiektywnej opinii) sposobem jest zdobywanie linków poprzez tworzenie artykułów do przedruku. Dlaczego jest to najlepszą metodą? W każdym z takich artykułów możemy wstawić w treści zazwyczaj do trzech linków odnoszących do naszej witryny.

Algorytmy wyszukiwarek lubią i cenią to jeśli treść artykułu jest unikalna. W Internecie, jeśli dobrze poszukamy znajdziemy masę blogów udostępnionych właśnie do umieszczania artykułów pozycjonerskich. Osobiście uważam, że sposób jest godny i warty uwagi z racji swoich efektów.