Przyczyny zakwaszenia organizmu i sposoby jego odkwaszenia

Zakwaszenie organizmu to pojęcie, które dopiero niedawno zaczęto stosować w medycynie. Jeszcze kilka lat temu ludzie słysząc coś takiego, nie do końca podchodzili poważnie do tematu i często lekceważyli objawy tego stanu. A jest to błąd.

Ponieważ długotrwałe zakwaszenie rozregulowuje równowagę kwasowo-zasadową, a tym samym my cierpimy na większe zmęczenie, problemy ze skórą, paznokciami, koncentracją, a także częściej niż zwykle.. chorujemy.Najbardziej zaskakujące jest to, że produkty, które z pozoru wydają nam się właściwe i zdrowe, mogą prowadzić do zakwaszenia organizmu. Okazuje się, że nie tylko używki, gazowane napoje czy niezdrowe chipsy mają wpływ (ten negatywny) na naszą gospodarkę kwasowo-zasadową. Tak więc – co powinniśmy unikać w naszej diecie?

Produkty, które zakwaszają organizm

Zadziwiające jest to, że np. wędliny czy mięsa pochodzenia wieprzowego lub wołowego mogą mieć realny wpływ na zakwaszenie organizmu. Przecież chociażby w takich stekach jest duża dawka żelaza i innych pierwiastków, które wręcz są pożądane przez nasz organizm. A tu taka niespodzianka. Podobnie jest w przypadku serów żółtych, jajek czy nawet niektórych warzyw i owoców. Te, znajdujące się na czarnej liście to między innymi: borówka amerykańska, żurawina, szpinak, rabarbar czy fasola. Również napoje mają wpływ na zakwaszenie organizmu. Do „zakazanych”, poza alkoholem należy herbata (głównie czarna), kawa, wszystkie napoje gazowane. Co zatem można spożywać?

Produkty, które odkwaszają organizm

Skoro już znamy listę czarnych produktów spożywczych, których nie możemy jeść / pić lub powinniśmy sięgać sporadycznie, czas przejść do tych, które pozytywnie wpływają na gospodarkę kwasowo – zasadową. Na początek – napoje.Te, które są polecane to przede wszystkim herbata zielona w różnych postaciach – czy to czysta, czy z domieszką owoców, kawa zbożowa, a także woda i wszelkiego rodzaju soki, które były świeżo wyciskane. Można również robić różnego rodzaju koktajle bądź smoothies, które mogą też „robić” za drugie śniadanie czy podwieczorek. Do produktów spożywanych, które odkwaszają nasz organizm zaliczymy wszelkiego rodzaju kasze, orzechy, a także owoce cytrusowe, truskawki, a także pomidory, brokuły, kiwi, banany. Nawet świeży szpinak, który należał do poprzedniej grupy może być jednocześnie produktem odkwaszającym, wszystko zależy od gramatury jaką spożywamy.

Więcej o zakwaszeniu organizmu możesz poczytać tutaj