Trendy w pozycjonowaniu

Nie da się ukryć, że wszystkie osoby zajmujące się pozycjonowaniem mają podobny schemat działania. Istnieją pewne kanony, o których każdy specjalista SEO dobrze wie i stosuje je w swojej kampanii. Niestety te trendy są niekiedy bardzo nieaktualne, a mimo to są dalej stosowane i uważane za skuteczne.

Meta tagi – w większości bzdurą

Cały czas można w internecie znaleźć informacje o tym jak korzystnie wpływają meta tagi na pozycję strony w wynikach wyszukiwania. Autorzy tekstów podkreślają rolę takich tagów jak Abstract, Classification, nie wspominając już o Robots, czy Revisit-after. Każdy, kto choć trochę orientuje się w zagadnieniach SEO wie, że Google w żaden sposób nie interpretuje tego typu oznaczeń w kodzie strony. Jedyne meta tagi jakie są czytane przez roboty wyszukiwarki to Description i Title. One rzeczywiście mają ogromny wpływ na tematyczne zaklasyfikowanie strony w indeksie.

Unikanie linków wychodzących

Pozycjonowanie w klasycznym ujęciu opiera się na linkowaniu i rozbudowywaniu treści. Praktycznie każdy specjalista SEO powie, że najlepiej jest nie umieszczać linków wychodzących spoza strony. Oczywiście jest to prawda, ponieważ linki przekazują PageRank i w ten sposób strona traci na „mocy”. Można jednak do tego tematu podejść w sposób zupełnie inny.

Linkuj do ulubieńców Google

Mało kto spodziewałby się, że linki wychodzące mogą sprawić, że strona zyska PageRank. Miałem przypadek strony o Krakowie, w którym strona miała PageRank 0, była linkowana tylko z jednego miejsca (jakiś katalog) i nie posiadała linków wychodzących. Po wstawieniu odnośników/bannerów do takich stron jak krakow.pl, krakow.naszemiasto.pl PageRank wzrósł do 2. Ilość linków przychodzących do strony nie uległa zmianie, treść na stronie tak samo. Można z tego wywnioskować, że faktycznie linki zewnętrzne mogą dać dużo, ale tylko w przypadku, gdy prowadzą do najlepszych stron w danej tematyce dostępnych w sieci Internet.