Fotografia biznesowa

Zaprezentuj profesjonalnie swój zespół w firmie

Niegdyś każdą osobę zainteresowaną usługami czy produktami danego przedsiębiorstwa i marki interesowało przede wszystkim to, jakiej są one jakości. Dziś stawia się na nieco inne wartości, a wielu klientów – zwłaszcza tych bardziej znanych czy ceniących sobie luksus profesjonalnej obsługi – chce się jednocześnie identyfikować z marką. To z kolei sprawia, że tej trudniej jest zdobyć nowych klientów.

Z tego też powodu wiele firm kieruje swoje kroki ku temu, co oferuje fotografia biznesowa. Odpowiednio wykonane zdjęcia zarówno zespołu, jak i warunków pracy, biura czy przestrzeni na pierwszy rzut oka niedostępnej do klientów mogą przekonać siebie tych, którzy jeszcze wahają się przy wyborze marki, której chcieliby zaufać. Sprawdźmy zatem, dlatego prezentacja zespołu w sposób profesjonalny jest taka ważna.

Zespół jest ważny

We wszystkich przedsiębiorstwach, w których kontakt z klientem jest bezpośredni albo które są niewielkie, a jednocześnie stawiają na konkretne, rodzinne czy przyjacielskie wartości, niezwykle istotne jest podkreślenie wagi zespołu. Dobrze przygotowany zespół to przede wszystkim ludzie, którzy wzbudzają zaufanie i wyglądają profesjonalnie, z tego powodu też fotografia biznesowa doskonale sprawdza się w przypadku, gdy chcemy zaprezentować świetną formę swojego biznesu przed potencjalnymi klientami. Co więcej, podczas prezentacji całego zespołu podkreślamy indywidualne cechy każdej z osób, dzięki czemu klient jest w stanie identyfikować się z tą osobą. To wygodne, gdy obsługujemy inne firmy i chcemy, aby klienci samodzielnie mogli dokonać wyboru względem tego, kto konkretnie będzie ich obsługiwał.

W pracy i pozowane

W zasadzie możemy wyróżnić dwa rodzaje zdjęć, które fotografia biznesowa oferuje nam jako przedsiębiorcom. Z jednej strony są to fotografie przedstawiające zespół indywidualnie, tj. każdego pracownika z osobna. Od nas zależy, czy będą to fotografie wykonane w trakcie pracy, pozowane, czy może w ogóle zrobione w studio. To ostatnie rozwiązanie dobrze sprawdzi się w przypadku, gdy fotografia biznesowa na podstronie przedstawiającej zespół ma być ujednolicona pod względem np. tła. W takim przypadku możemy zlecić wykonanie części zdjęć pozowanych, które potem będą przedstawiać w podstawowy sposób pracownika, a części wykonanych w trakcie pracy, na rozmaite, dotyczące zakresu obowiązków pracownika podstrony. Ważne jest, aby zdjęcia zawsze były lekko zindywidualizowane, tzn. przekazywały rzeczywisty, nie mdły i korporacyjny wizerunek danego pracownika.

Piotr Piątek